My Jeep Compass Forum banner

1 - 3 of 3 Posts

·
Registered
1 Posts
Discussion Starter #1
I own a 2011 Jeep compass. I had previously owned a Jeep Grand Cherokee and was in an accident and I was completely unhurt so it seemed a good idea to stick with the Jeep brand. I bought a Compass because it got better gas mileage. However, at 120,000 miles, the transmission started to slip. There is no fixing this transmission as it is a continuous velocity transmission. I have to have a new transmission put into this vehicle and the least it will cost me is $2300. My husband has a ford mustang with 450,000 miles on it and still has the same transmission. In doing research, this is not an uncommon problem. I can get a new transmission but I may have the same problem in 4 years. Is there anything that Jeep can do to resolve this problem. sad:

·
Registered
272 Posts
How many miles do you have on the vehicle right now at the moment? You could try to contact Jeep client care and see what they say, on a very slim chance, they may be willing to negotiate a deal with you by paying a portion of it but I do doubt that.

·
Registered
1 Posts
[QUOTE = "goodnightnurse47, message: 94889, membre: 80609"]
Je possède une boussole Jeep 2011. J'avais auparavant possédé une Jeep Grand Cherokee et j'étais dans un accident et je n'étais absolument pas blessé, donc cela semblait une bonne idée de rester avec la marque Jeep. J'ai acheté une boussole parce qu'elle a une meilleure consommation d'essence. Cependant, à 120 000 miles, la transmission a commencé à glisser. Il n'y a pas de fixation de cette transmission car il s'agit d'une transmission de vitesse continue. Je dois faire installer une nouvelle transmission dans ce véhicule et le moins cela me coûtera est de 2300 $. Mon mari a une Ford Mustang avec 450 000 miles et a toujours la même transmission. En faisant des recherches, ce n'est pas un problème rare. Je peux avoir une nouvelle transmission mais j'aurai peut-être le même problème dans 4 ans. Y a-t-il quelque chose que Jeep puisse faire pour résoudre ce problème. triste:
[/CITATION]
Désoler pour toi! Le mien est exactement pareille j'ai fais changer la transmission il y a un mois la joie de la garentis prolonger 😂 le lendemain ses revenus au même .... Sa fais 3 mois que je cherche intensife mais trouver quel que solution probable pour ceux qui dans mon cas son les plus intéressantes (environ la transmission) il aurais une mise à jour fais au concessionnaire du TCM l'hypothèse du corps de papillon n'est pas bête! Rendu là pompe a essence?

1 - 3 of 3 Posts