My Jeep Compass Forum banner
181 - 200 of 206 Posts
Świetnie, zrobię to, gdy przyjdą przyciski.
Tylko jedno, może głupie pytanie ;) "wyrównanie proxy". Jak to zrobić?
To nie jest głupie pytanie, ja też nie wiedziałem, jak to się robi.

W zależności od używanego oprogramowania interfejs może się różnić, ale proces powinien być dokładnie taki sam.

Zatem po wyłączeniu zwykłego tempomatu, a następnie włączeniu ACC, na tej stronie będziesz miał opcję gdzieś w pobliżu, która nazywa się wyrównanie proxy, kliknij i postępuj zgodnie z instrukcjami. W pewnym momencie powie ci, aby przejść do szarego adaptera, a następnie niebieskiego, więc po prostu postępuj zgodnie z tym wszystkim.
 
Sukces, adaptacyjny tempomat (ACC) działa świetnie.

Samochód:
Jeep Compass 2018 Limited z:
  • Tempomatem i ogranicznikiem prędkości
  • przednią kamerą z FCW i aktywnym hamowaniem
  • przednim radarem

Jeśli Twój samochód ma te moduły, czytaj dalej;)

Co jest potrzebne:
  • Oryginalny przełącznik tempomatu Mopar 5YL24XSAAC
  • Alfaobd z pełną licencją + jakiś laptop z WIN10
  • Adapter ELM327 USB+ SZARY i NIEBIESKI (wyrównanie proxy)
  • Security Gateway Bypass, jeśli SGW istnieje w Twoim samochodzie (mój go nie ma)

Wymiana przełączników:
  • potrzebujesz śrubokręta
  • wepchnij śrubokręt w 3 otwory, aby odblokować klakson -
  • odkręć dwie śruby z tyłu za pomocą przycisków zmiany głośności
  • po tym będziesz mógł wymienić przełączniki

Alfaobd:
  • podłącz ELM327 do OBD2 i do laptopa USB
  • uruchom program i wybierz: Jeep, Compass MP MY2017, Body Computer i wybierz Body Computer Delphi/Marelli i połącz się
  • aby się połączyć, upewnij się, że port COM jest dostępny za pośrednictwem sterowników (2008)
  • po połączeniu przejdź do Status/Faults i sprawdź/wyczyść błędy i zaznacz "Zapisz log"
  • przejdź do zakładki Aktywna diagnostyka
  • wybierz Proxy Tools i wybierz kopię zapasową konfiguracji proxy !!!
  • wybierz Zmień konfigurację samochodu
  • znajdź Tempomat i wyłącz go (nieobecny)
  • znajdź Typ tempomatu adaptacyjnego i włącz ACC plus (obecny)
  • znajdź Funkcję ABS - Adaptacyjny tempomat i włącz ją (obecny)
  • po tym przejdź do wyrównania PROXY i uruchom je. W tym kroku potrzebujesz NIEBIESKIEGO i SZAREGO adaptera
  • jeśli proxy się zawiesi, zamknij alfaobd, połącz się z samochodem i spróbuj ponownie
  • jeśli każdy element na liście się powiedzie, zamknij program, wyłącz samochód i włącz go ponownie
  • to wszystko

Ogranicznik prędkości, standardowy i ACC działają dobrze;)
Zabawne, ponieważ ASO powiedziało, że nie jest to możliwe w tym modelu.

Wydalem na to około 200 USD;)
 
po zrobieniu tego....zastanawiam się, czy można zastąpić aktywny selektor napędu jednym z trailhawk i włączyć kontrolę zjazdu ze wzniesienia
Tak, to możliwe, znalazłem włoskie forum, na którym kilka osób to zrobiło.
Zamówiłem przełącznik i odezwę się do ciebie, gdy zostanie zainstalowany.
Mam 9-biegową automatyczną skrzynię biegów, która jest taka sama jak w trailhawk, więc nie sądzę, żeby miały być jakieś problemy. Przełożenie główne trailhawk jest nieco wyższe ze względu na inne przełożenie osi, ale nie sądzę, żeby to zrobiło dużą różnicę.
 
po zrobieniu tego....zastanawiam się, czy można zastąpić aktywny selektor napędu jednym z trailhawk i włączyć kontrolę zjazdu ze wzniesienia
Zatem z powodzeniem zainstalowałem 4wd low, tryb Rock i Hill Descent Control (HDC) w moim jeepie compass 4x4 limited z 2018 roku.

Wymagania:
  • Nowy przełącznik skrzyni rozdzielczej 5XF15LXHAA lub 5XF15LXHAB (Kupiłem swój na aliexpress za 38$ i działa dobrze)
  • 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów
  • AlfaOBD i kable adaptera (Używam OBDLink EX i dodatkowego "szarego" adaptera do zakończenia wyrównania proxy)
  • Przełożenie osi 4334 (Możesz sprawdzić przełożenie osi za pomocą AlfaOBD w Body Computer w zakładce status/błędy i kliknąć "status systemu", a następnie wyświetlić dziennik i wyszukać przełożenie osi)
Niektóre jeepy mają przełożenia osi 3734 lub inne. Ten mod może również działać, ale będą miały nieco niższe przełożenie końcowe niż prawdziwy trailhawk. Niektórzy mówią, że jest to problematyczne, a niektórzy mówią, że nie ma to większego znaczenia. Jeśli masz coś innego, używasz na własne ryzyko. Miałem 4334 (tak samo jak trailhawk), więc nie ma się czym martwić.

Instalacja przełącznika:
  • Użyj plastikowego narzędzia do podważania lub karty kredytowej, aby odpiąć klipsy błyszczącej czarnej ramy (Zacząłem od prawego górnego rogu i przeszedłem w dół, a następnie na drugą stronę)
  • Ustaw dźwignię zmiany biegów w pozycji neutralnej, aby móc unieść błyszczący czarny plastik nieco bardziej, aby uzyskać dostęp do metalowych klipsów mocujących przełącznik skrzyni rozdzielczej na miejscu.
  • Najpierw odepnij 2 lewe metalowe klipsy, a następnie dolny, po czym powinien wyjść po lekkim poruszeniu.
  • Odłącz go i włóż nowy i po prostu wciśnij wszystko z powrotem na miejsce.

Image


AlfaOBD:
  • Wybierz Body Computer Delphi/Marelli i połącz się
  • Przejdź do zakładki Aktywna diagnostyka
  • Wybierz Car Configuration Change
  • Znajdź tryby selektora terenu i ustaw go na 5 trybów
  • Znajdź przycisk 4 Wheel Drive Low i ustaw go na obecny
  • Znajdź kontrolę zjazdu ze wzniesienia i ustaw ją na obecną
  • Następnie przejdź do wyrównania PROXY i uruchom je
  • Wyłącz samochód i pozostaw go na kilka minut
Teraz z powodzeniem zainstalowałeś 4wd low, tryb Rock i Hill Descent Control w swoim jeepie compass bez trailhawka.
Image

Image

Image
 
Który zainstalowałeś: 5XF15LXHAA czy 5XF15LXHAB?
Zainstalowałem chiński, który był wymieniony z 3 numerami produktów. Nie wiem, jaka jest różnica, ale myślę, że wszystkie będą pasować do modelu z 2021 roku.
Jeśli chcesz mieć pewność, kup Mopar, ale kosztuje on około 120 $. Dla mnie różnica w cenie jest trochę za duża, aby uzasadnić zakup Mopar.
 
Zainstalowałem chiński, który był wymieniony z 3 numerami produktów. Nie wiem, jaka jest różnica, ale myślę, że wszystkie będą pasować do modelu 2021.
Jeśli chcesz mieć pewność, kup mopar, ale kosztuje on około 120 $. Dla mnie różnica w cenie jest trochę za duża, żeby uzasadnić zakup mopara.
Ok, sprawdziłem i mam to samo przełożenie osi 4334. Znalazłem używane 5XF15LXHAB ~60$

@Laurens a co z "4wd low", czy działa?
 
ok, sprawdziłem i mam to samo przełożenie osi 4334. Znalazłem używane 5XF15LXHAB za ~60$


@Laurens a co z "4wd low", czy działa?
Wygląda na to, że działa. Kiedy wciskam 4wd low, wyłącza FCW i ESC, więc na pewno coś robi.
Kiedy jadę w trybie rock, jest zablokowany na drugim biegu i nie można go zmienić.
Spodziewałem się jednak, że zablokuje się na pierwszym biegu w trybie rock, ponieważ tak się wszędzie czyta. Założyłem nowy wątek, aby zapytać właścicieli Trailhawk o to zachowanie, ponieważ nikt nie wydaje się wiedzieć, co dokładnie robi 4wd low.

Mogę sprawić, by zablokował się na pierwszym biegu, przechodząc do trybu błota i ustawiając dźwignię zmiany biegów na ręczną zmianę biegów (błoto zaczyna się na pierwszym biegu), a następnie przechodząc do trybu rock, gdy dźwignia zmiany biegów jest nadal w trybie ręcznym.
Kiedy robię to w ten sposób, jest zablokowany na pierwszym biegu, a powrót do automatycznej zmiany biegów nadal utrzymuje go na pierwszym biegu.
 
Wygląda na to, że działa. Kiedy wcisnę 4wd low, wyłącza FCW i ESC, więc na pewno coś robi.
Kiedy przechodzę do trybu rock, jest zablokowany na drugim biegu i nie można go zmienić.
Spodziewałem się jednak, że zablokuje się na pierwszym biegu w trybie rock, ponieważ tak się wszędzie czyta. Założyłem nowy wątek, aby zapytać właścicieli Trailhawk o to zachowanie, ponieważ nikt nie wydaje się wiedzieć, co dokładnie robi 4wd low.

Mogę sprawić, by zablokował się na pierwszym biegu, przechodząc do trybu błota i ustawiając dźwignię zmiany biegów na ręczną zmianę biegów (błoto zaczyna się na pierwszym biegu), a następnie przechodząc do trybu rock, gdy dźwignia zmiany biegów jest nadal w trybie ręcznym.
Kiedy to robię, jest zablokowany na pierwszym biegu, a powrót do automatycznej zmiany biegów nadal utrzymuje go na pierwszym biegu.
ok, działa ;)
Kupiłem używany 5XF15LXHAB od Grand Cherokee

Image

Image

Image
 
181 - 200 of 206 Posts