My Jeep Compass Forum banner

De brandstofvulhals stoort me een beetje

1.1K views 19 replies 8 participants last post by  Santa Ringo  
#1 ·
Geen benzinedop. De brandstofvuldarm heeft een "klep". Dit lijkt me geen geniale oplossing. Ten eerste vraag ik me af hoe goed en hoe lang de klepafdichting zal meegaan. Een oude benzinedop is gemakkelijk te vervangen, maar die klep lijkt wat meer moeite te kosten.

Bovendien heb ik liever de optie om indien nodig een afsluitbare benzinedop te hebben. De klep maakt het te gemakkelijk voor kwaadwillige toegang.

Gedachten??

#2 ·
In principe akkoord. Mijn enige probleem was in de winter, toen er vocht in kwam en het moeilijk te openen was. Ik kan het er niet zomaar uit wrikken, en harder drukken helpt niet altijd. Meestal gaat het los als ik er een paar keer op sla. De volgende mogelijkheid is om het met die kant in de zon te parkeren – ervan uitgaande dat het een zonnige dag is. Ik heb geen verwarmde garage.

#4 ·
Ik heb de mijne omgebouwd tot een afsluitbare brandstofklep. De druk-open/druk-sluit-vergrendeling in het brandstofvulcompartiment heb ik vervangen door een afsluitbaar exemplaar van een Compass uit de EU-markt en bedrading en een DPDT-momentknop aan de console bovenin toegevoegd. Druk de middelste knop een seconde naar voren om de brandstofklep te ontgrendelen, druk hem een seconde naar achteren om hem te vergrendelen. Dit maakt het veel moeilijker voor iemand om iets (water, suiker, etc.) in de tank te gieten.
Image

Image

Image

#15 ·
Ik heb de mijne in een afsluitbare brandstofklep veranderd. Vervangen van de druk-open/druk-sluit-vergrendeling in het brandstofvulcompartiment door een afsluitbaar exemplaar van een Compass uit de EU-markt en bedrading en een DPDT-momentknop toegevoegd aan de console bovenin. Druk de middelste knop een seconde naar voren om de brandstofklep te ontgrendelen, druk hem een seconde naar achteren om hem te vergrendelen. Het maakt het veel moeilijker voor iemand om iets (water, suiker, enz.) in de tank te gieten.
View attachment 19060

View attachment 19061

View attachment 19062
Onderdeelnummers of links voor de items die u hebt gekocht.

#13 ·
Bedankt @WisHawk !!! Heb het op Amazon gevonden en er net een besteld.
Bonus: Recensies geven aan dat het kan helpen bij mogelijke motorcodes die voortkomen uit een klep met een defecte afdichting.
@Jasmine .... dit ding kan helpen om winterproblemen te verzachten, hoewel ik geen recensies heb gezien die dat aspect vermelden.
Link naar Amazon voor het product dat u hebt gekocht.

#9 ·
Geen benzinedop. De brandstofvuldop heeft een "klep". Dit lijkt me geen geniaal idee. Ten eerste vraag ik me af hoe goed en hoe lang de klepafdichting zal meegaan. Makkelijk om een oude benzinedop te vervangen, maar die klep lijkt wat meer moeite te kosten.

Bovendien heb ik liever de optie om indien nodig een afsluitbare benzinedop te hebben. De klep maakt het te gemakkelijk voor snode toegang.

Gedachten??
De klepopening is gebaseerd op Nascar-vullers, had er een in een explorer die ik had, werkte goed. Het is een dubbel afdichtingssysteem dat opengaat wanneer u het vulmondstuk inbrengt.

#10 ·
Twee dingen hier, de oorspronkelijke vraag gaat over de eigenlijke vulopening waar je de brandstof nozzle in doet, maar sommigen hebben commentaar gegeven op de buitenste duw-om-open klep, die mijn Compass niet heeft.

Mijn Compass heeft een onder druk staande tank die wordt geopend met een knop op de middenconsole. Zodra de knop is ingedrukt, springt de klep naar de vulopening na ongeveer 10 seconden open. Ik realiseerde me niet dat er verschillen waren.

#11 ·
Hier zijn twee dingen, de oorspronkelijke vraag gaat over de eigenlijke vulopening waar je het brandstofmondstuk in doet, maar sommigen hebben commentaar gegeven op de buitenste klep die je kunt openen, die mijn Compass niet heeft.

Mijn Compass heeft een onder druk staande tank die met een knop op de middenconsole wordt geopend. Zodra de knop is ingedrukt, springt de klep naar de vulopening na ongeveer 10 seconden open. Ik realiseerde me niet dat er verschillen waren.
Het klinkt als hetzelfde idee. Alleen een elektrisch bediende deur. Zit er een rubberen afdichting aan de achterkant van de deur? Of de vulpijpafdekking?

#17 ·
Geen benzinedop. De vulhals heeft een "klepje". Dit lijkt me geen geniaal idee. Ten eerste vraag ik me af hoe goed en hoe lang de klepafdichting zal meegaan. Een oude benzinedop is gemakkelijk te vervangen, maar dat klepje lijkt wat meer moeite te kosten.

Bovendien heb ik liever de optie om indien nodig een afsluitbare benzinedop te hebben. Het klepje maakt het te gemakkelijk voor snode toegang.

Gedachten??
Kijk naar een Nascar-race in de pits. Wanneer een auto bijtankt, komt de pitcrew met een jerrycan met een lange hals en een ingebouwde adapter, hij steekt hem gewoon langs de klepkleppen die een automatische afdichting zonder dop geven. Nascar gebruikt het al jaren succesvol.

#18 · (Edited)
Er gaat veel meer in dan "hij steekt het gewoon langs de klepventielen en Nascar gebruikt het al jaren succesvol." Verschillende goede punten over inspectie, onderhoud en veiligheidsproblemen in deze video ...

Vergeet ook niet dat Nascar op een verhard, gesloten circuit wordt gereden. Denk niet dat de ophoping van zand, gruis en vuil rond de vulklep tijdens een paar uur durende race een enorm probleem is. Aan de andere kant, zelfs als het een probleem is, zouden de inspecties, het onderhoud en de veiligheidsproblemen worden gevonden en aangepakt.

Ik herinner me niet dat ik dergelijke voorzorgsmaatregelen of onderhoudsvereisten voor de Jeep Compass brandstofklep in het instructieboekje heb gezien. Ik gok dat dit betekent dat de risico's niet bestaan, zelfs niet na jaren van dagelijks gebruik en service, hè 🤷‍♂️