My Jeep Compass Forum banner
41 - 60 of 120 Posts
Reed vrijdag achteruit uit mijn oprit. Stopte onderaan de oprit om van R naar D te schakelen. Zodra ik hem in D zette, sloeg de Jeep af. Toen ik mijn voet van de rem haalde om de motor opnieuw te starten, ging hij niet meer aan, het voertuig stond stil en ik verloor alle stuurbekrachtiging, remmen, enz., dus begon hij te drijven (ik woon op een heuvel) en ik moest het rempedaal helemaal intrappen om hem te stoppen. Ik moest op de knop drukken om hem opnieuw te starten en het stop/start-foutpictogram stond aan met de melding "service stop/start systeem". In het weekend gingen het lampje en de melding vanzelf weg. Gisteren bracht ik hem naar de dealer (ik geloof dat dit de 10e keer is dat ik naar de dealer ga voor problemen in 8 maanden) en ze zeiden dat ze geen geschiedenis van codes konden vinden die erop wezen. Ik liet ze de foto van de melding en het controlelampje zien... Ze zeiden: "We kunnen niets repareren wat niet kapot is, kom ermee als het weer gebeurt en het lampje nog aan is". Mijn vrouw zei dat hetzelfde in september met haar is gebeurd. De eerste keer dat ze ermee reed, maar ik was niet bij haar en dacht dat ze gewoon niet gewend was aan de automatische start/stop.

Discussion starter · #43 ·
181906TR PCM-flash
181905GQ TCM-flash
Had het ! icoon, nu weg na flash updates.
Wat is een flash update, en kan ik het zelf doen of moet ik het voor service wegbrengen?
Mijn hulpaccu is vervangen, maar het doet het nog steeds om de paar weken. Ik heb hem ingeleverd, maar ze "kunnen" niets doen als het niet gebeurt terwijl hij bij hen is.

Nee. Liep prima, geen andere rare pictogrammen of prestatieproblemen, maar ik weet gewoon niet zeker of ik me zorgen moet maken. Want, nou ja, vandaag had ik op een andere manier problemen met mijn interieur dashboard verlichtingsschakelaar en ook de pictogrammen die mijn koplampen en mistlampen laten zien, waren niet aan, hoewel mijn lichten wel aan waren. lol

Dus ik weet niet zeker of dit een elektrisch probleem is dat ik moet aanpakken of niet.
Zelfde probleem, en de mistlampen zijn op de een of andere manier verbonden met de storing. Beide mistlampen werken normaal wanneer de mistlampen zijn ingeschakeld. Wanneer het autostart-foutlampje aanging, blijft de mistlamp aan de bestuurderskant echter aan, in alle schakelinstellingen.

Stond uw stuur naar links toen u uitstapte en controleerde?
Hetzelfde probleem, en de mistlampen zijn op de een of andere manier verbonden met de fout. Beide mistlampen werken normaal wanneer de mistlampen zijn ingeschakeld. Wanneer het autostart-foutlampje echter aanging, blijft de mistlamp aan de bestuurderszijde branden, in alle schakelinstellingen.
Verzonden vanaf mijn Pixel 2 met Tapatalk

Ik kon mijn automatische start-stop semi-permanent uitschakelen zonder noemenswaardige problemen. (2018 Latitude 4x4) Ik nam de zwarte kapvergrendelingsschakelaar (rechtsvoor als de motorkap open is) en verwijderde deze van zijn locatie en legde hem in de motorruimte. Ik heb hem NIET losgekoppeld. Ik heb hem gewoon verplaatst zodat hij niet wordt ingedrukt. Ik geloof dat de afstandsbediening gekoppeld is aan de motorkapschakelaar (niet deze drukschakelaar), dus als de motorkap gesloten is, werkt de afstandsbediening zoals het hoort. Ik heb geen problemen gehad met de afstandsbediening. Er is de gele (A!) op het dashboard, maar het is klein en gemakkelijk te negeren. De eerste paar keer dat ik ermee reed, verscheen er bij het starten een melding dat het systeem was uitgeschakeld, maar na een paar ritten verschijnt die melding niet meer. Alleen de gele (A!)

Ik probeer het willekeurige "service ESS"-bericht dat ik op de mijne krijg, uit te zoeken. Het verschijnt willekeurig en als het verdwijnt, wordt er geen code opgeslagen. Natuurlijk geeft de dealer me het gebruikelijke, geen code kan het niet uitzoeken. Ik denk dat het de batterij is, want de mijne laadt nu continu op sinds 2 januari.

We ervaren dezelfde problemen. In december begon het start/stop-systeem (batterij opladen) van dag tot dag. In januari was het de hele tijd aan en werkte het niet. Ik bracht het naar de dealer en wachtte meer dan 4 uur om te horen dat we de hulpaccu hadden vervangen en een batterijsensor hadden besteld, alles zou in orde moeten zijn, behalve misschien de start/stop. 5 minuten nadat ik de dealer verliet, gaat het controlelampje van de motor branden. Ik keer terug naar de dealer en kreeg te horen dat het goed is, we wissen de code wel als je hem terugbrengt voor de sensor. De volgende ochtend rijdt mijn vrouw naar haar werk en valt hij uit bij het stoplicht, maar start niet vanzelf opnieuw. Vrouw moet hem in de parkeerstand zetten en op de startknop drukken om hem aan de praat te krijgen. Die nacht, als ze hem start, gaan er een heleboel dashboardlampjes branden, service motor, service 4wd, service start/stop. Op de terugweg naar huis valt de auto uit bij het stoplicht en start weer niet vanzelf opnieuw, weer in de parkeerstand en opnieuw starten met de knop. We weigeren nu om er nog langer in te rijden totdat de sensor binnenkomt en we zien hoe hij loopt. Een leasebetaling betalen voor een auto die onveilig is om in te rijden en op onze oprit staat, is triest!

De indicator "AUTO START/STOP!" ging 4-5 keer aan bij mij als het echt koud is en verdwijnt als ik de auto opnieuw start. Tot nu toe geen problemen met de functie.

Ik denk dat het de eerste koude ochtend van het seizoen was - misschien in november toen de temperatuur daalde tot ongeveer nul graden Fahrenheit. Mijn Compass startte wel, maar liep onregelmatig en gaf me het gele waarschuwingslampje. Omdat hij zo onregelmatig liep, verbaasde het me niet dat de automatische start zichzelf uitschakelde. Na een opwarmtijd (2 min) stabiliseerde het stationair toerental, maar de waarschuwing voor automatisch starten bleef branden. Ik schakelde de "functie" toch uit (zoals gewoonlijk). Ik reed naar de stad, denkend dat als hij problemen zou geven, mijn dealer daar is, zodat hulp niet ver weg zou zijn. Na mijn eerste stop liep hij prima en ik kreeg de waarschuwing nooit meer. Ik heb sindsdien aanzienlijk koudere temperaturen gehad (-20F) op vele ochtenden, en hij startte zonder problemen en ik heb het waarschuwingslampje niet meer gezien.

Vaak als ik mijn EVIC naar dat punt schakel, staat er "buitentemperatuur te koud" of "motortemperatuur te koud" voor automatisch starten. Wetende dat dit apparaat een manier is om de brandstofbesparing kunstmatig te verhogen, en wetende dat de motor een betere brandstofbesparing heeft bij warmere temperaturen, zou het uitschakelen van de motor als hij al kouder dan optimaal draait, contraproductief zijn voor de brandstofefficiëntie.

Mijn start/stop!-indicator gaat af en toe aan en gaat uit na een herstart. De "normale" start/stop niet klaar gaat aan wanneer het koud is buiten en de verwarmingsventilator moet blijven blazen.

Mijn start/stop! indicator komt af en toe aan en gaat uit na een herstart. De "reguliere" start/stop niet klaar komt aan wanneer het koud is buiten en de verwarmingsventilator moet blijven blazen.
Hier ook, A! komt af en toe voor tijdens koude starts, vooral als het koud en nat is (alle keren dat het bij mij gebeurde, was er vrieskou). Als ik de motor uitzet en opnieuw start, verdwijnt het, zelfs als ik het onmiddellijk doe. Ik neem aan dat het te maken heeft met de startmotor die veel stroom uit de accu trekt tijdens een koude start en dat de accu niet snel genoeg herstelt, voordat de auto start
stop diagnostiek begint. De diagnostische procedure denkt dus dat de accu niet oplaadt, of dat het laadniveau onder de optimale waarden ligt. Idealiter hadden ze de diagnose iets later moeten starten, om de accu voldoende tijd te geven om te herstellen na het starten van de motor.

Hier ook, A! Komt af en toe voor tijdens koude starts, vooral als het koud en nat is (alle keren dat het me overkwam, was er vrieskou). Als ik de motor uitzet en opnieuw start, verdwijnt het, zelfs als ik het meteen doe. Ik neem aan dat het te maken heeft met de startmotor die veel stroom uit de accu trekt tijdens een koude start en de accu zich niet snel genoeg herstelt, voordat de auto start/stop-diagnose begint. De diagnoseprocedure denkt dus dat de accu niet oplaadt, of dat het laadniveau onder de optimale waarden ligt. Idealiter hadden ze de diagnose iets later moeten starten, om de accu voldoende tijd te geven om te herstellen na het starten van de motor.
In mijn geval draaide de motor volgens mij zo onregelmatig dat de automatische start waarschijnlijk niet zeker wist of hij hem opnieuw kon starten. Ik ben het ermee eens, laat het maar zo. Zoals het was, werd de ruwheid al heel snel minder en is het sindsdien geen probleem meer geweest. Ik vraag me nog steeds af waarom hij die ene keer zo slecht startte. Alleen die ene keer en ik kon er toen en nu geen reden voor bedenken. Hij is prima gestart onder veel ergere omstandigheden.

In mijn geval denk ik dat de motor zo onregelmatig liep dat de automatische start waarschijnlijk niet zeker wist of hij hem opnieuw kon starten. Ik ben het ermee eens, laat het maar zo. Zoals het was, werd de ruwheid al snel gladgestreken en is het sindsdien geen probleem meer geweest. Ik vraag me nog steeds af waarom hij die ene keer zo slecht startte. Alleen die ene keer en ik kon me toen en nu geen reden bedenken. Hij is prima gestart onder veel ergere omstandigheden.
Was het vroeg in de winter? Misschien had je zomerbenzine. Soms schakelen sommige benzinestations langzaam over op wintermengsel als ze een zeer grote opslagtank hebben (of als de omzet traag is). Ze kunnen dus de zomerblend blijven verkopen voor het vroege deel van de winter, totdat ze die volledig hebben verkocht en opnieuw hebben bevoorraad met winterblend benzine. Zomerblend benzine veroorzaakt een moeizame start bij koude temperaturen.

Was het vroeg in de winter? Misschien had je zomerbenzine. Soms schakelen sommige benzinestations langzaam over op winterbenzine als ze een zeer grote opslagtank hebben (of als de omzet traag is). Dus ze kunnen zomerbenzine blijven verkopen voor het vroege deel van de winter, totdat ze die volledig hebben verkocht en opnieuw hebben bevoorraad met winterbenzine. Zomerbenzine veroorzaakt een moeizame start bij koude temperaturen.
Ik vind dat idee leuk. Het was volgens mij in november. Zoals het liedje zegt: "De stormen van november kwamen vroeg" met temperaturen onder nul. Waarschijnlijk was het station overgeschakeld toen ik de volgende keer tankte.

Ik vind dat idee leuk. Het was volgens mij in november. Zoals het liedje zegt: "de stormen van november kwamen vroeg" met temperaturen onder nul. Waarschijnlijk was de volgende keer dat ik tankte het station overgeschakeld.
Maanden als november zijn altijd lastig wat betreft het type benzine. Zomerbenzine is tenminste nog "bruikbaar" in de winter, behalve de eerste paar minuten bij het starten.

Hetzelfde is me een keer overkomen met een dieselmotor met directe injectie. In tegenstelling tot benzine bevriest diesel (om preciezer te zijn, verandert in een soort pap of gel) bij ~-9 °C, winterdiesel heeft additieven om dat te voorkomen. Normaal gesproken zijn benzinestations verplicht diesel te verkopen met een vriespunt van ongeveer 6 graden onder het gemiddelde historische minimum van die maand (of misschien week).

In mijn geval heb ik die auto echter niet vaak gebruikt, dus de zomerdiesel bleef tot december in de tank zitten. Toen daalde de temperatuur tot onder -26 °C en bevroor de diesel in de injectoren, brandstofleidingen, enz. Ik kon de auto niet starten en we moesten hem naar een afgesloten verwarmde garage slepen.

41 - 60 of 120 Posts