My Jeep Compass Forum banner
101 - 120 of 120 Posts
Update, klaar met het opladen van de batterijen en alle kabels weer aangesloten. Auto Start/Stop nog steeds uitgeschakeld. Ik heb de accuspanning gecontroleerd toen de auto uit stond en ook bij het starten. De hoofd- en hulpaccu waren 12,8 V, de hoofdaccu daalde naar 11,05 V bij het starten, de hulpaccu daalde naar 11,8 V bij het starten. Denk je dat deze spanningen de auto start/stop uitschakelen? Zodra de auto was gestart, waren beide niveaus 14,4 volt, dus de dynamo werkt en zou de batterijen moeten opladen. Ik ben gewoon erg verward waarom het lampje aanging terwijl ik al 6 uur onderweg was op de snelweg met 75 mph, terwijl de voltmeter in de auto aangaf dat de batterijen 14,0-14,4 volt waren?

Net hetzelfde probleem tegengekomen. Hoewel ik de automatische stop/start niet wil gebruiken, wil ik wel dat het werkt, aangezien ik de auto net gekocht heb (2019 Jeep Compass Trailhawk). Momenteel bij de dealer en bijna klaar met mijn serviceafspraak. Na het testen van het probleem vervangen ze de hoofd- en hulpaccu, in de veronderstelling dat dit het probleem zal oplossen. Zal updaten.

Update: Ongeveer 20 uur later en alles werkt zoals het hoort.

Jeep heeft 2 sensoren en de staking onder de motorkap vervangen, ik heb de hulpaccu vervangen en nu de hoofdaccu vervangen door een Mopar-accu. Het licht was uit. 4 dagen later weer aan na het opstarten. Hij is vandaag terug bij Jeep. Ik blijf ze vertellen dat het software gerelateerd moet zijn, er moet een update zijn, maar ze wuiven me alleen maar af en ik ga heen en weer naar de dealer. Deze auto is rommel. Ik heb nog steeds het schok-/zweepeffect van de 4e naar de 5e versnelling. Nooit meer zal ik een Chrysler/Jeep-product kopen, heb er nu 4 gehad, alleen maar problemen.

Hulpaccu weer vervangen, tot nu toe is het licht uit. 🤞 Jeep beweert alleen Mopar-accu's te gebruiken, omdat de auto humeurig is met aftermarket-accu's. Ik weet niet zeker hoe dat mogelijk is.

Ik heb mijn 2018 Compass 5 dagen geleden gekregen en heb tot vanmorgen geen rare pictogrammen of fouten gehad. In het midden van het dashboard, direct boven de koelvloeistoftemperatuurmeter, verscheen het auto start/stop-pictogram met een "!" ernaast.

Heeft iemand dit al gehad? Is het reden tot bezorgdheid of ben ik paranoĂŻde? LOL

Bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2018. Ze blijven me vertellen dat er niets mis mee is, maar het is irritant.

Alles aan mijn 2017 2e generatie Compass is vervangen voor het auto stop/start systeem. Het is prima geweest sinds mijn laatste bericht in juli, maar het lampje ging een paar weken geleden een keer aan. Ik was boos en belde Jeep, maar kreeg geen gehoor. Het lampje ging uit en is sindsdien niet meer aangegaan. Software-gremlins zijn vreselijk met deze auto's.

Ik had hetzelfde, en vanmorgen bij een rood stoplicht weigerde mijn auto automatisch te starten toen het licht op groen sprong. Het bleef me vertellen mijn voet op de rem te zetten en de start/stop-knop in te drukken, maar de rem zat vast. De dealer gebeld en ze vertelden me de auto uit te zetten en opnieuw te starten, maar dan met de sleutelhanger tegen de start/stop-knop. Dat werkte. Klinkt alsof de batterij van de sleutelhanger leeg is en de auto de sleutelhanger niet kan vinden om de automatische start/stop te laten werken. Ik breng hem morgen voor de zekerheid weg.

Had hetzelfde incident, 20 minuten nadat ik mijn nieuwe Compass had opgehaald!! Men zou moeten aannemen dat ze met nieuwe batterijen in de sleutel komen... Is sindsdien niet meer gebeurd, zelfs zonder de batterij te vervangen, dus

Welnu, de Auto Stop/Start werkte 3 maanden, nu brandt het waarschuwingslampje elke dag, elke keer dat ik de afgelopen week met de auto heb gereden. Ik neem aan dat dit een softwareprobleem is, aangezien ALLES aan mijn auto dat met de auto stop/start te maken heeft, is vervangen (hoofd- en hulpaccu, klemmen, spanningssensor, motorkapsensor). Dit is zo irritant. Is er een manier om het waarschuwingslampje Auto Start/Stop uitgeschakeld op het dashboard uit te schakelen? Dat is het meest irritante aan het systeem, het kan me niet schelen dat het niet werkt, ik haat het gewoon dat het waarschuwingslampje altijd op mijn dashboard brandt.

Ik ben hier een newbie, maar de (2019 JEEP COMPASS Trailhawk) van mijn vrouw had hetzelfde amberkleurige A!-waarschuwingsprobleem als hier is besproken. Ik besloot de START-STOP hulpaccu te vervangen, omdat dat zo'n beetje het enige was wat ik kon zien na een flinke hoeveelheid onderzoek (en het lezen van dit forum---BEDANKT allemaal!) een goede gok was om de bron van het probleem in haar voertuig te zijn---om nog maar te zwijgen van het feit dat de batterij de originele was die was geĂŻnstalleerd (nu met 53.000 mijl) toen ze haar 2019 Compass bouwden, dus ik dacht dat zelfs als het het probleem NIET zou verhelpen, het toch wel eens tijd werd dat hij ermee ophield en vervangen moest worden. DUS---ik heb hem vervangen en het probleem verdween onmiddellijk! Ik ben een gelukkige kampeerder!!

Fijn dat het voor u werkte, voor mij niet. Ik heb de hulpaccu zelf vervangen, het probleem is niet opgelost? Dus ik heb hem naar Jeep gebracht. Ze beweerden dat ik in plaats daarvan een Mopar-accu nodig had, dus hebben ze hem opnieuw vervangen, nog steeds niet opgelost. Vervolgens hebben ze de motorkapschakelaar twee keer vervangen (de eerste keer werkte het niet, ze beweerden dat de code weer de motorkapschakelaar was), wat even werkte, waarna het lampje 3 maanden later weer aanging. Ik bracht de Compass terug naar de dealer, ze herprogrammeerden de TCM en PCM op mijn verzoek en het lampje is sindsdien uit, MAAR, toen de auto een keer automatisch wilde starten bij een stoplicht, startte hij nauwelijks en ging het lampje branden. Een herstart heeft het opgelost, maar nu schakel ik de auto stop/start direct na het starten van de auto uit. Het is een vreselijk systeem dat gevoelig is voor storingen.

Fijn dat het voor u werkte, voor mij niet. Ik heb de hulpaccu zelf vervangen, maar het probleem was niet opgelost? Dus ik ben naar Jeep gegaan. Ze beweerden dat ik een Mopar-accu nodig had, dus hebben ze hem opnieuw vervangen, nog steeds niet opgelost. Vervolgens hebben ze twee keer de motorkapschakelaar vervangen (de eerste keer werkte het niet, ze beweerden dat de code weer motorkapschakelaar was), wat even werkte, maar toen ging het lampje 3 maanden later weer aan. Ik bracht de Compass terug naar de dealer, ze herprogrammeerden de TCM en PCM op mijn verzoek en het lampje is sindsdien uit, MAAR, toen de auto een keer automatisch wilde starten bij een stoplicht, startte hij nauwelijks en ging het lampje branden. Een herstart verhielp het, maar nu schakel ik de auto stop/start onmiddellijk uit nadat ik de auto heb gestart. Het is een vreselijk systeem dat gevoelig is voor storingen.
Nou, dat bewijst me ALLEMAAL WEER dat de doofs bij de Jeep-dealer goed zijn in het rondfladderen en, zoals we het in mijn eerste carrière noemden, willekeurig onderdelen vervangen totdat je per ongeluk het probleem oplost en nooit eens een idee hebt waardoor het probleem is veroorzaakt!

Het bespaart gas lol. Wanneer de motor niet draait, verbruikt hij geen gas. Hoe langer je stopt, hoe meer gas je bespaart. Het besparen van uitstoot staat gelijk aan het besparen van gas, waar denk je dat de uitstoot vandaan komt?
Cool...bespaar een paar cent op gas, maar spaar voor een startmotor

Cool...bespaar een paar cent op gas, maar spaar voor een startmotor
. . . en voor de vervangende batterijen
. . . en voor de benzine die nodig is om naar de dealer te rijden om het te laten repareren
. . . en voor de taxi om naar het werk te gaan als hij helemaal niet wil starten
. . . en voor de sleepwagen om hem naar de dealer te brengen (hoeveel brandstof verbruikt de sleepwagen?)
. . . en voor de carrosseriebedrijf voor het ongeluk dat je kreeg toen hij aarzelde in plaats van op te starten
. . . en voor _.

Hoeveel energie wordt er verbruikt bij het maken van twee batterijen voor elke auto?
Hoeveel afval wordt er gegenereerd door de verwijdering van batterijen?

Nog een voorbeeld van overheidsvoorschriften die worden ingevoerd door mensen die de implicaties niet doordenken.

Ik heb een 2020 Jeep Compass die ik pas in juni 2023 heb gekregen. Onlangs gaat het A!-lampje aan, schijnbaar zonder reden. Soms staat er dat de batterij moet worden opgeladen (wat professioneel is gecontroleerd en niet het probleem is), of er staat dat Start/Stop onderhouden moet worden. Absoluut niets met de kou te maken, want het is hier de afgelopen maand 65-95 graden geweest.

Welkom op de site! Zoals je in deze thread kunt zien, ben je niet de eerste die problemen heeft met het start/stop-systeem. Duidelijk een zwak punt van de Compass. Zoals ik elders op deze site en waarschijnlijk in deze thread heb gezegd, heb ik de neiging om de start/stop niet te gebruiken op mijn Compass.

Misschien wil je een Carfax-rapport laten uitvoeren om te zien of het voertuig al eerder voor hetzelfde probleem is geweest voordat je het bezat. Als het een hardnekkig probleem is, kun je er misschien een oplossing voor vinden. Ik weet niet of iemand het systeem met succes volledig heeft kunnen elimineren, maar als iemand dat wel heeft gedaan, zou het geweldig zijn om een permanente oplossing voor dit hardnekkige probleem te hebben.

Als je het naar een dealer brengt, hebben ze het probleem misschien al eerder gezien (waarschijnlijk vaak) en is er misschien een TSB met een oplossing. Als een dealer het probeert en faalt, neem dan contact op met @JeepCares op deze site.

Welkom op de site! Zoals je in deze thread kunt zien, ben je niet de eerste die problemen heeft met het start/stop-systeem. Duidelijk een zwak punt van de Compass. Zoals ik elders op deze site en waarschijnlijk in deze thread heb gezegd, heb ik de neiging om de start/stop niet te gebruiken op mijn Compass.

Je kunt overwegen een Carfax-rapport te laten uitvoeren om te zien of het voertuig al eerder voor hetzelfde probleem is geweest voordat je het bezat. Als het een hardnekkig probleem is, kun je misschien een manier vinden om het te omzeilen. Ik weet niet of het iemand is gelukt om het systeem helemaal te elimineren, maar als iemand dat wel heeft gedaan, zou het geweldig zijn om een permanente oplossing voor dit hardnekkige probleem te hebben.

Als je het naar een dealer brengt, hebben ze het probleem misschien al eerder gezien (waarschijnlijk vele malen) en is er mogelijk een TSB met een oplossing. Als een dealer het probeert en faalt, neem dan contact op met @JeepCares op deze site.
Heel erg bedankt, Jasmine! Ik zal zeker contact opnemen met CarFax en dan met een dealer als het eerder een probleem is geweest. Heel erg bedankt voor je advies!

Ik heb een 2020 Jeep Compass die ik pas in juni 2023 heb gekregen. Onlangs is het A! Light gaan branden zonder duidelijke reden. Soms staat er dat de batterij moet worden opgeladen (wat professioneel is gecontroleerd en niet het probleem is), of er staat dat Start/Stop onderhouden moet worden. Zeker niets met de kou te maken, want het is hier de afgelopen maand 65-95 graden geweest.
De eerste keer dat het aanging, ging het weg toen ik de auto uitzette. Maar nu is het terug en blijft het aan.
Gebruikt u "Passive Entry"? Zo ja, dan is mijn advies om het uit te schakelen. Het trekt de hulpaccu vrij snel leeg, vooral hoe dichter uw auto bij uw sleutels is.

101 - 120 of 120 Posts