My Jeep Compass Forum banner
121 - 140 of 174 Posts
I jeszcze jedno zdjęcie
Jak ciężkie są te opony w porównaniu do standardowych całorocznych opon Continental?

Poza tym jestem po prostu ciekaw, czy ktoś ma jakieś obawy dotyczące niezawodności skrzyni rozdzielczej przy stosowaniu szerszych opon (zwiększona przyczepność/siły/zużycie elementów wewnętrznych)?
 
Cześć Ludzie,

Jestem nowy na forum i kupiłem fabrycznie nowego Jeepa Compass Limited plus.
Ponieważ w standardzie miał 19-calowe felgi, jestem w sytuacji, w której jestem ograniczony modelami opon A/T.
Zamówiłem już 17-calowe felgi i 225/65/17 Yokohama Geolandar G015 A/T.
Zrobiłem kilka pomiarów i w rezultacie te opony muszą pasować.
Moje standardowe 19's mają średnicę 235/45/19 lub 27,4 cala. Nowy zestaw z 17-calowymi felgami i 225/65/17 ma średnicę 28,5 cala, więc różnica wynosi 1,14 cala więcej w porównaniu do standardowego rozmiaru.
W tym temacie widziałem, że te opony pasują bez ocierania.

Próbuję dowiedzieć się, czy średnica opon A/T jest taka sama jak na przykład opon terenowych o tym samym rozmiarze. Biorę pod uwagę agresywny ślad opon AT, który może powodować dodatkowy rozmiar powyżej określonego przez sprzedawcę.

Czy ktoś ma ten zestaw felg i opon zamontowany w Compassie drugiej generacji? Mój to europejski model MY 2020.

Dziękuję.

Jak to wygląda ze standardowymi 19-calowymi felgami i oponami 235/45/19

14881
 
Opony powinny pasować dobrze. Dużo ludzi tutaj jeździ na tym rozmiarze. Jednym z obszarów problematycznych byłby odsadzenie felgi. >45-ish i możesz mieć problemy z prześwitem zacisku hamulcowego.
Sprawdź u producenta opon dokładny opis rozmiaru opony. Czasami różnią się one nieco od reklamowanych 225/65. Ale niewiele.
 
Dziękuję za odpowiedź.
W rzeczywistości odsadzenie felg wynosi 40 mm. Zamówiłem felgi 17-calowe z odsadzeniem 33 mm. Uważam, że zyskam trochę więcej prześwitu między kołami a karoserią od wewnątrz.
Jak tylko zamontuję nowe felgi i opony, zamieszczę pomiary i zdjęcia.
 
Okej, ludzie, właśnie dostałem nowy zestaw kół i zamontowałem je w samochodzie.
Koła pasowały bardzo dobrze i nie było żadnego ocierania.
Przetestowałem na nierównościach i dokonałem kompresji zawieszenia do jego limitu.
Jest około 20 mm przestrzeni w krytycznych punktach pomiędzy przednim błotnikiem na prawym kole a taką samą przestrzenią pomiędzy oponą a tylnym amortyzatorem.
Przednie koła mają więcej niż wystarczająco miejsca nawet przy pełnym skręcie.
Zobacz na zdjęciach.
Ważna uwaga jest taka, że zamontowałem opony na felgach 7,5J z odsadzeniem 33. Oryginalne felgi mają odsadzenie 40.
Te 0,7 mm odsadzenia kompensują prześwit pomiędzy oponą a prawym amortyzatorem. Zakładam, że z felgami o odsadzeniu 40 i oponami 225/65/17 będą ocierać o tylny amortyzator.
Zawieszenie ściśnięte do maksimum. Przeciwległe koło traci kontakt z podłożem.
14969

Przeciwległe koło nie dotyka podłoża.
14970

Przestrzeń pomiędzy przednim błotnikiem na prawym kole ze ściśniętym zawieszeniem.
14971

14976

Przestrzeń pomiędzy oponą a górnym błotnikiem ze ściśniętym zawieszeniem.
14972

Przednie koło. Około 20 mm przestrzeni pomiędzy oponą a błotnikiem
14973

Widok ogólny z 225/65/17.
Marka opon - General Graber AT3
14974

Niebieski znak jest napisany - Village zone named Gaber. - jest po cyrylicy :)
14975

Dzięki za rady. Jestem zadowolony z nowego zestawu opon i zamierzam przetestować je w górach.
Pozdrawiam
Ivan
 
Mam Jeep Compass Trailhawk z 2019 roku z fabrycznymi oponami 215/65r17 i chcę zwiększyć szerokość opony (nienawidzę tego wąskiego wyglądu). Na stronie Jeepa jest napisane, że standardowe 17-calowe felgi mają 6,5 cala. Jaki jest najszerszy rozmiar opony, jaki mogę bezpiecznie założyć? Myślałem o 225-235. Czy to zadziała?
 
Ważna informacja jest taka, że zamontowałem opony na felgach 7,5J z odsadzeniem 33. Oryginalne felgi mają odsadzenie 40.
Te 0,7 mm odsadzenia kompensuje prześwit między oponą a prawym amortyzatorem. Zakładam, że z felgami o odsadzeniu 40 i oponami 225/65/17 będą ocierać o tylny amortyzator.
Kilka wyjaśnień na temat odsadzenia w porównaniu z backspacingiem:
Standardowe koło to 17x7 ET40, co daje backspacing 5,57" (cali).
Twoje koło to 17x7,5 ET33, które ma backspacing 5,55" (cali).
Zatem Twoje koło jest technicznie o 0,02" bliżej wieży amortyzatora, czyli w przybliżeniu 0,5 mm. Nie ma się czym martwić, chyba że pracujesz z bardzo małymi prześwitami. Jest mnóstwo osób, które jeżdżą na oponach 225/65-17 na standardowych kołach bez problemów [emoji106]
 
Hej, zauważyłem, że bardzo mało osób jeździ tu na 16 calach.
W każdym razie mam opony 225/60r17 w Compass Longitude 4x4 z 2020 roku.
Chciałem przejść na 225/75r16, aby mieć więcej boku do jazdy po piasku (mieszkam w Dubaju).
Ale martwię się, że wpadnę w kłopoty, gdy spuszczę powietrze, aby wjechać na pustynię lub plażę.
Jeśli będzie tarcie lub jakieś problemy.
Mam nadzieję, że możesz mi pomóc podjąć tę decyzję.
 
Hej, zauważyłem, że bardzo mało osób jeździ tu na 16 calach.
Tak czy inaczej, mam fabryczne 225/60r17 w Compass Longitude 4x4 z 2020 roku.
Chciałem przejść na 225/75r16, aby mieć więcej ścianki bocznej do jazdy w piasku (mieszkam w Dubaju).
Ale martwię się, że wpadnę w kłopoty, gdy spuszczę powietrze, aby wjechać na pustynię lub plażę.
Czy będzie ocierać się lub będą jakieś problemy.
Mam nadzieję, że możesz mi pomóc podjąć tę decyzję.
Kupiłem felgi z rynku wtórnego o średnicy 16 cali, ale jeszcze ich nie zamontowałem. Chcę również spuścić powietrze do jazdy w terenie. Jeśli kiedykolwiek zamontuję swoje, dam znać.
 
Mam więc kompas z 2012 roku w wersji North Edition, właśnie założyłem opony z kolcami 235 65 17 (felgi z rynku wtórnego), wszystko pasuje i jeździ dobrze, jest trochę tarcia w przednich nadkolach, jeśli skręcę kierownicę do oporu, ale tylko minimalnie i trudno nawet doprowadzić do tego tarcia. Nie jestem pewien, czy moje felgi z rynku wtórnego mają przesunięcie, które pomaga w porównaniu z felgami fabrycznymi. Wkrótce zamieszczę zdjęcie, ale 225 65 17 to prawdopodobnie idealny maksymalny rozmiar bez podnoszenia
Image
Image
 
Największy rozmiar opony do Jeepa Compass 2.0 Ltd z 2012 roku? Obecnie mam założone 215/55/18 - czego najlepiej użyć do jazdy w terenie/po piaszczystych drogach?
 
Mam więc kompas z 2012 roku w wersji north edition, właśnie założyłem kolce 235 65 17s (koła z rynku wtórnego), wszystko pasuje i jeździ dobrze, jest trochę tarcia w przednich nadkolach, jeśli skręcę go tak daleko, jak tylko mogę, ale ledwo i trudno nawet doprowadzić do tarcia. Nie jestem pewien, czy moje koła z rynku wtórnego mają przesunięcie, które pomaga w porównaniu ze standardowymi kołami. Wkrótce zamieszczę zdjęcie, ale 225 65 17 to prawdopodobnie idealny maksymalny rozmiar bez podnoszenia View attachment 15700
View attachment 15701
Największy, jaki mogę założyć do Jeepa Compass 2.0 Ltd z 2012 roku? obecnie mam zamontowane 215/55/18 - muszę zmienić na najlepsze do jazdy w terenie/po piaszczystych drogach?
To jest generacja Compass MP (2017.5+). Prawdopodobnie będziesz miał więcej szczęścia w sekcji MK [emoji106]
 
Mam model 2020 Limited Plus, który fabrycznie miał opony 225/55 R18. Czy mogę użyć opon 225/70 R16 bez żadnego podnoszenia i bez obcierania?

16-calowe felgi stalowe to oryginalne felgi z wersji sportowej.

Porównanie rozmiarów opon pokazuje oryginalną średnicę 18-calowych kół jako 27,7 cala, a średnicę opon 225/70 R16 jako 28,4 cala.

Czy ktoś używał opon 225/70 R16? Twoja opinia będzie nieoceniona.
 
Witajcie wszyscy, szukałem wszędzie i bezskutecznie, dlatego publikuję ten post. Z góry dziękuję za wszelką pomoc/wkład.

Mam kompas drugiej generacji z 2017 roku, który obecnie jeździ na oponach 225/55/18. Czy bez podnoszenia zawieszenia mogę założyć opony 235/60/18? To byłby mój pierwszy wybór. Jeśli nie, jakie mam opcje?
 
Mam model Limited Plus z 2020 roku, który fabrycznie miał opony 225/55 R18. Czy mogę użyć 225/70 R16 bez żadnego podnoszenia i bez obcierania?

16-calowe felgi stalowe to oryginalne felgi z wersji sportowej.

Porównanie rozmiarów opon pokazuje oryginalną średnicę 18-calowych kół jako 27,7 cala, a średnicę 225/70 R16 jako 28,4 cala.

Czy ktoś używał 225/70 R16, Wasza opinia będzie nieoceniona.
Nie powinieneś mieć z tym żadnego problemu.
 
Witajcie wszyscy, szukałem wszędzie i bezskutecznie, dlatego piszę. Z góry dziękuję za wszelką pomoc/wkład.

mam kompas 2. generacji z 2017 roku, który obecnie jeździ na oponach 225/55/18. Czy bez podnoszenia mogę jeździć na oponach 235/60/18? To byłby mój pierwszy wybór. Jeśli nie, jakie mam opcje?
Prawdopodobnie będziesz miał niewielkie otarcia przy pełnym skręcie. Może być potrzebna podkładka dystansowa, ale myślę, że 18-calowe felgi mają wystarczający prześwit/offset, aby ich nie potrzebować.
 
121 - 140 of 174 Posts