My Jeep Compass Forum banner

Performance Chip ODB2-module

18K views 21 replies 6 participants last post by  HelpmeOB1!  
#1 ·
Heeft iemand al Stage 1, 2 of 3 performance chip ODB2-modules geprobeerd? Zo ja, welke en hoe werkten ze?

#3 ·
Plug-n-play performance chips zijn zo goed als een relikwie uit het verleden. Vroeger was het moeilijk voor ingenieurs om motoren dynamisch genoeg te maken om te schakelen tussen brandstofefficiëntie en het leveren van hun maximale vermogen, maar ze hebben dit allang overwonnen, zoals blijkt uit al die kleine 4-cilinders die meer piekvermogen leveren dan een V6 van weleer met twee keer de cilinderinhoud. Een plug-in chip kan tegenwoordig nauwelijks nog iets doen voor een moderne motor, behalve misschien de boost verhogen tot boven veilige niveaus op een turbomotor.

#14 ·
Plug-n-play performance chips zijn zo goed als een relikwie uit het verleden, het was vroeger moeilijk voor ingenieurs om motoren dynamisch genoeg te maken om te schakelen tussen brandstofzuinigheid en het leveren van hun piekvermogen, maar ze hebben dit allang overwonnen, zoals blijkt uit al die kleine 4-cilinders die meer piekvermogen leveren dan een V6 van weleer met twee keer de cilinderinhoud. Er is niets dat een plug-in chip tegenwoordig nog kan doen voor een moderne motor, behalve misschien de boost verhogen tot boven veilige niveaus op een turbomotor.
Is dat ook van toepassing op een 2014 2.0 L Jeep Compass latitude? Ik wil graag wat meer acceleratie. Ik rijd veel op de snelweg.

#4 ·
Ze werken niet. HP Tuners is de enige manier om goed af te stellen en ze ondersteunen geen van de nieuwe Compass-modellen. Ook zijn modellen vanaf 2015+ PCM-vergrendeld en kunnen motorparameters niet worden gewijzigd zonder de PCM te ontgrendelen.

#5 ·
Ik heb minstens een paar succesverhalen gelezen van mensen die HP Tuners gebruiken om de TCM te tweaken, hoewel, op Cherokees, aangezien de TCM niet bekend staat als vergrendeld te zijn zoals de PCM, tenminste voor een bepaald aantal jaren. De paar mensen die het hebben gedaan, zijn echter echte pioniers en het is nog steeds een lang, duur en frustrerend proces, zo lijkt het.

Ik geloof ook dat de TCM ontgrendeld is, aangezien Madness autoworks een one-size-fits-all transmissietune aanbiedt voor ~$500 voor onze auto's (kunt de tuning niet kiezen, het is gewoon wat zij denken dat een verbetering is).

#6 ·
Er is vrijwel niemand die 9-versnellingsbakken goed afstelt.
Ik ben een van die mensen die dat wel kan, want ik heb met HP Tuners samengewerkt om de eerste Cherokee 9 Speed te zijn die daadwerkelijk leesbaar was met HP Tuners-software.
Het heeft geen zin om de transmissie af te stellen zonder ook de PCM af te stellen, aangezien er koppelmanagementinstellingen zijn in zowel de PCM als de TCM. Als je de ene kant verandert zonder de andere, worden de effecten en veranderingen tenietgedaan.

#7 ·
Ah, dus jij bent DIE Tyler? Je werk met HP Tuners op de 9-versnellingsbak is legendarisch, maar ik begrijp niet waarom je een 1e generatie Compass zou rijden als je een Cherokee hebt 🤷‍♂️ 😋

Ik heb dit bericht al lange tijd in mijn bladwijzers staan voor de dag dat ik geld heb voor HP Tuner/credits die in mijn zak branden: 948TE 9-Speed Transmission Aftermarket Programming Thread

Weet je zeker dat het echt geen zin heeft? Het lijkt erop dat de PCM alleen de piek koppelafgifte zou beheren, terwijl de TCM zou bepalen hoeveel koppel er in specifieke versnellingen kan worden toegepast voordat er wordt teruggeschakeld of afgesneden. Madness beweert in hun transmissietune-product dat ze meer koppel in elke versnelling kunnen inschakelen/ontgrendelen (maar ze zeggen dat ze de 1e en achteruitversnelling niet veranderen voor de veiligheid).

Is er ook een bekend proces of bedrijf dat PCM's op deze auto's ontgrendelt als een service waar je van hebt gehoord? Ik ben er zeker van dat iemand op een dag de puzzel zal oplossen.

#8 ·
Ik ging
2008 FDII Patriot
2012 FDII Compass
2016 Cherokee Trailhawk
2014 Grand Cherokee

Maar ik heb mijn vrouw ook een 2014 Cherokee gekocht toen ze meer dan 7 jaar geleden voor het eerst uitkwamen, dus het is mijn testmodel.

Het probleem met de transmissie is. Het heeft limieten en je kunt die limieten veranderen voor meer prestaties, maar in de PCM zitten ook limieten die vrijwel hetzelfde regelen.

Hier is een voorbeeld.

2014 Cherokee stock PCM en TCM die proberen een remtest te doen

Nu een 2016 Cherokee die hetzelfde doet, maar het koppelmanagement is afgesteld in zowel de PCM als de TCM

Ik zal je nu iets vertellen, waanzin is een afzetterij, ze zeggen dat ze alleen het koppel in andere versnellingen veranderen, alleen niet in de 1e en achteruit.......nou, raad eens, in het deel dat ze in de TCM bekijken, is de 1e versnelling beperkt tot 295 ft/lbs (veel meer dan je ooit zult maken) en de andere versnellingen zijn op 406 ft/lbs. Er is een bepaald koppelmanagement in de transmissie waar je niet mee moet knoeien en specifiek opschakelen en terugschakelen. Je moet echt voorzichtig zijn met wat je verandert, want je zou je transmissie kunnen koken.

Wat waanzin niet weet, is dat er nog 3 andere plekken in de TCM zijn die het koppel beperken en in het geval van de V6 Cherokee beperken ze het koppel ruim onder de piekwaarden

Zoals je kunt zien, liggen de waarden ruim onder het piekkoppel van 239 ft/lbs, maar het simpelweg veranderen van deze waarden deed niets, ik moest ook waarden in de PCM veranderen.

Wat me terugbrengt bij mijn volgende observatie, ik heb geen 2.4 TCM-programma om naar te kijken omdat mensen te gierig zijn om HP Tuners te kopen en me hun bestanden te sturen, maar laten we doen alsof de TCM dezelfde limieten heeft op de 2.4 als ze op de V6 cherokee zitten. Je zult nooit 199 ft/lbs koppel maken met een 2.4, dus die tabel kan nutteloos zijn en je geen winst opleveren. Het kan alleen in de PCM zijn dat er koppelbeperkingen zijn. Ik moet echter een kopie van een Compass PCM of TCM krijgen en zien hoe het allemaal werkt.

Op het cherokee-platform heeft FCA veel vreselijke dingen gedaan om de prestaties van de motor en de transmissie te verminderen, ik kan alleen maar hopen dat ze het Compass- en Renegade-platform niet hebben verknald.

#15 ·
Ik ging
2008 FDII Patriot
2012 FDII Compass
2016 Cherokee Trailhawk
2014 Grand Cherokee

Maar ik kocht mijn vrouw ook een 2014 Cherokee toen ze meer dan 7 jaar geleden voor het eerst uitkwamen, dus het is mijn testmuilezel.

Het probleem met de transmissie is. Het heeft limieten en je kunt die limieten veranderen voor meer prestaties, maar in de PCM zijn er ook limieten die bijna hetzelfde regelen.

Hier is een voorbeeld.

2014 Cherokee stock PCM en TCM die proberen een remtest te doen

Nu een 2016 Cherokee die hetzelfde doet, maar het koppelbeheer is afgesteld in zowel de PCM als de TCM

Ik zal je nu iets vertellen, waanzin is een afzetterij, ze zeggen dat ze alleen het koppel in andere versnellingen veranderen, alleen niet in de 1e en achteruit.......nou, raad eens, in het deel dat ze in de TCM bekijken, is de 1e versnelling beperkt tot 295 ft/lbs (veel meer dan je ooit zult maken) en de andere versnellingen zijn op 406 ft/lbs. Er is bepaald koppelbeheer in de transmissie waar je niet mee moet knoeien en specifiek opschakelen en terugschakelen. Je moet echt voorzichtig zijn met wat je verandert, want je zou je transmissie kunnen koken.

Wat waanzin niet weet, is dat er nog 3 andere plekken in de TCM zijn die het koppel beperken en in het geval van de V6 Cherokee beperken ze het koppel ruim onder de piekwaarden

Zoals je kunt zien, liggen de waarden ruim onder het piekkoppel van 239 ft/lbs, maar het simpelweg veranderen van deze waarden deed niets, ik moest ook waarden in de PCM veranderen.

Wat me terugbrengt naar mijn volgende observatie, ik heb geen 2.4 TCM-programma om naar te kijken omdat mensen te gierig zijn om HP Tuners te kopen en me hun bestanden te sturen, maar laten we doen alsof de TCM identieke limieten heeft op de 2.4 zoals ze op de V6 cherokee staan. Je zult nooit 199 ft/lbs koppel maken met een 2.4, dus die tabel kan nutteloos zijn en je geen winst opleveren. Het kan alleen in de PCM zijn dat er koppelbeperkingen zijn. Ik moet echter een kopie van een Compass PCM of TCM krijgen en zien hoe het allemaal werkt.

Op het cherokee platform heeft FCA veel vreselijke dingen gedaan om de prestaties van de motor en transmissie te verminderen, ik kan alleen maar hopen dat ze het Compass en Renegade platform niet verknald hebben.
Welk jaar is je Compass? Ik heb een 2014 Compass Latitude. Ik heb geen idee wat het Latitude-pakket is, maar mijn jeep heeft een 2.0 liter motor. Is een chip het waard? Ik rijd behoorlijk wat op de snelweg en er zijn veel plotselinge stops en plotselinge acceleraties.

#9 ·
Zijn er mensen die een van de Stage 1,2 of 3 performance chip ODB2 modules hebben geprobeerd? Zo ja, welke en hoe werkte het?
Dus ik heb de PLP+ met heads-up display en datastroom geprobeerd, toen ik de bandenmaat vergrootte, controleerde ik de mpg en ging van gemiddeld 22,5 naar 19,5-20. Na installatie van plp is mijn gemiddelde consistent 23,4, dus ja, 300 dollar is het waard om een echte winst van 3-4 mpg te zien.

#10 ·
So I tried the PLP+ with heads-up display and data stream , when I upsized tires I checked mpg and went from 22.5 average to 19.5-20. After installation of plp my average is consistent 23.4 so yeah 300 bucks is worth it to see a real gain of 3-4 mpg.
Uw PCM is vergrendeld en de OBD-poort is vergrendeld voor het ontvangen van upstream-opdrachten, dus er werd geen motorprestatie verkregen

#12 ·
Je hoeft het niet te lenen, je weet waarom? Omdat ik weet dat het niet werkt.
De feiten zijn tegen je.

1. 2015+ FCA-voertuigen PCMs zijn vergrendeld, wat betekent dat je geen motorparameters kunt wijzigen.
2. 2018+ Voertuigen vereisen een beveiligingsmodule bypass om de OBD-poort signalen stroomopwaarts te laten sturen om parameters te wijzigen. Verwijs echter terug naar #1, waardoor het onmogelijk wordt.
3. Ik tune voertuigen met HP Tuners, wat de enige manier is waarop ondersteunde FCA-voertuigen kunnen worden getuned. De Compass MP wordt NIET ondersteund door HP Tuners, dus er zijn geen opties om meer vermogen te genereren of de efficiëntie te verhogen vanuit een tuningperspectief.

Ik begrijp dat je de uitgaven moet rechtvaardigen, terwijl het in feite verspild geld was, maar om zelfs maar tastbare voordelen van brandstofverbruik te laten zien, moet je gesloten circuit tests uitvoeren die zoveel mogelijk variabelen elimineren. Dat heb je niet gedaan.

#16 ·
U heeft een 2014 en deze wordt niet ondersteund door HP Tuners, dus er is geen optie voor tuning,

#17 ·
@HelpmeOB1! Ik wil graag dat u reageert op mijn beweringen (3 daarvan) en uitlegt hoe u denkt dat uw product werkt, nadat ik de feiten heb uiteengezet waarom het niet werkt.

Er is geen ruimte voor BS en misleidende informatie op dit forum.

#18 ·
Het is geen onzin, en ik heb ook niet geprobeerd te zeggen dat je ongelijk hebt. Ik gebruik deze groep net zoveel als iedereen en de reden dat ik niet veel reageer, zijn mensen zoals jij. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, tenzij je me een leugenaar noemt? We zijn hier allemaal omdat we van de levensstijl houden en van onze voertuigen genieten, of omdat we hulp nodig hebben. Niet om een wedstrijdje te plassen.

#19 ·
Het is geen onzin, en ik heb ook niet geprobeerd te zeggen dat je ongelijk hebt. Ik gebruik deze groep net zoveel als iedereen en de reden dat ik niet veel reageer, zijn mensen zoals jij. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, tenzij je me een leugenaar noemt? We zijn hier allemaal omdat we van de levensstijl houden en van onze voertuigen genieten, of omdat we hulp nodig hebben. Niet om een wedstrijd te houden.
Ik noem je eigenlijk een leugenaar, omdat je geen op feiten gebaseerd bewijs kunt leveren dat iets wat je hebt gepost daadwerkelijk iets heeft gedaan. Dus weerspreek alsjeblieft wat ik heb gepost.

1. 2015+ FCA-voertuigen PCMs zijn vergrendeld, wat betekent dat je geen motorparameters kunt wijzigen.
2. 2018+ Voertuigen vereisen een beveiligingsmodule-bypass om de OBD-poort signalen stroomopwaarts te laten sturen om parameters te wijzigen. Verwijs echter terug naar #1, wat het onmogelijk maakt.
3. Ik tune voertuigen met HP Tuners, wat de enige manier is waarop ondersteunde FCA-voertuigen kunnen worden getuned. De Compass MP wordt NIET ondersteund door HP Tuners, dus er zijn geen opties om meer vermogen te maken of de efficiëntie te verhogen vanuit een tuning-perspectief.

1. Leg uit hoe je PCM niet vergrendeld is en wijzigingen kan aanbrengen
2. Leg uit hoe je parameters hebt gewijzigd zonder een beveiligingsmodule-bypass
3. Leg uit hoe een niet-ondersteund voertuig kan worden getuned.

#20 ·
@HelpmeOB1! Wacht nog steeds op een gedetailleerd antwoord

#21 ·
#22 ·
Yep, meneer supermoderator. Zoals ik al zei, ik heb nooit beweerd iets te veranderen, alleen maar aangesloten. Jij bent degene die begon (en blijft bewijzen wat elke persoon die naar deze post kijkt) met dit en dat, ik weet meer dan jij, onzin (Booo). Seksuele aantrekkingskracht en/of stimulatie via de uitlaatpijp is niet cool bro👍🏼. We lachen je uit, niet met je.