Heeft iemand al Stage 1, 2 of 3 performance chip ODB2-modules geprobeerd? Zo ja, welke en hoe werkten ze?
Hoe zit het met een 2014 2.0L Jeep Compass? Heeft een 2014 nog ruimte voor verbetering fase 1 op 93 Octaan?Ze werken niet op normale benzinemotoren, alleen op gasturbo- en dieselturbomotoren werken ze.
Is dat ook van toepassing op een 2014 2.0 L Jeep Compass latitude? Ik wil graag wat meer acceleratie. Ik rijd veel op de snelweg.Plug-n-play performance chips zijn zo goed als een relikwie uit het verleden, het was vroeger moeilijk voor ingenieurs om motoren dynamisch genoeg te maken om te schakelen tussen brandstofzuinigheid en het leveren van hun piekvermogen, maar ze hebben dit allang overwonnen, zoals blijkt uit al die kleine 4-cilinders die meer piekvermogen leveren dan een V6 van weleer met twee keer de cilinderinhoud. Er is niets dat een plug-in chip tegenwoordig nog kan doen voor een moderne motor, behalve misschien de boost verhogen tot boven veilige niveaus op een turbomotor.
Welk jaar is je Compass? Ik heb een 2014 Compass Latitude. Ik heb geen idee wat het Latitude-pakket is, maar mijn jeep heeft een 2.0 liter motor. Is een chip het waard? Ik rijd behoorlijk wat op de snelweg en er zijn veel plotselinge stops en plotselinge acceleraties.Ik ging
2008 FDII Patriot
2012 FDII Compass
2016 Cherokee Trailhawk
2014 Grand Cherokee
Maar ik kocht mijn vrouw ook een 2014 Cherokee toen ze meer dan 7 jaar geleden voor het eerst uitkwamen, dus het is mijn testmuilezel.
Het probleem met de transmissie is. Het heeft limieten en je kunt die limieten veranderen voor meer prestaties, maar in de PCM zijn er ook limieten die bijna hetzelfde regelen.
Hier is een voorbeeld.
2014 Cherokee stock PCM en TCM die proberen een remtest te doen
Nu een 2016 Cherokee die hetzelfde doet, maar het koppelbeheer is afgesteld in zowel de PCM als de TCM
Ik zal je nu iets vertellen, waanzin is een afzetterij, ze zeggen dat ze alleen het koppel in andere versnellingen veranderen, alleen niet in de 1e en achteruit.......nou, raad eens, in het deel dat ze in de TCM bekijken, is de 1e versnelling beperkt tot 295 ft/lbs (veel meer dan je ooit zult maken) en de andere versnellingen zijn op 406 ft/lbs. Er is bepaald koppelbeheer in de transmissie waar je niet mee moet knoeien en specifiek opschakelen en terugschakelen. Je moet echt voorzichtig zijn met wat je verandert, want je zou je transmissie kunnen koken.
Wat waanzin niet weet, is dat er nog 3 andere plekken in de TCM zijn die het koppel beperken en in het geval van de V6 Cherokee beperken ze het koppel ruim onder de piekwaarden
Zoals je kunt zien, liggen de waarden ruim onder het piekkoppel van 239 ft/lbs, maar het simpelweg veranderen van deze waarden deed niets, ik moest ook waarden in de PCM veranderen.
Wat me terugbrengt naar mijn volgende observatie, ik heb geen 2.4 TCM-programma om naar te kijken omdat mensen te gierig zijn om HP Tuners te kopen en me hun bestanden te sturen, maar laten we doen alsof de TCM identieke limieten heeft op de 2.4 zoals ze op de V6 cherokee staan. Je zult nooit 199 ft/lbs koppel maken met een 2.4, dus die tabel kan nutteloos zijn en je geen winst opleveren. Het kan alleen in de PCM zijn dat er koppelbeperkingen zijn. Ik moet echter een kopie van een Compass PCM of TCM krijgen en zien hoe het allemaal werkt.
Op het cherokee platform heeft FCA veel vreselijke dingen gedaan om de prestaties van de motor en transmissie te verminderen, ik kan alleen maar hopen dat ze het Compass en Renegade platform niet verknald hebben.
Dus ik heb de PLP+ met heads-up display en datastroom geprobeerd, toen ik de bandenmaat vergrootte, controleerde ik de mpg en ging van gemiddeld 22,5 naar 19,5-20. Na installatie van plp is mijn gemiddelde consistent 23,4, dus ja, 300 dollar is het waard om een echte winst van 3-4 mpg te zien.Zijn er mensen die een van de Stage 1,2 of 3 performance chip ODB2 modules hebben geprobeerd? Zo ja, welke en hoe werkte het?
Uw PCM is vergrendeld en de OBD-poort is vergrendeld voor het ontvangen van upstream-opdrachten, dus er werd geen motorprestatie verkregenSo I tried the PLP+ with heads-up display and data stream , when I upsized tires I checked mpg and went from 22.5 average to 19.5-20. After installation of plp my average is consistent 23.4 so yeah 300 bucks is worth it to see a real gain of 3-4 mpg.
Ik noem je eigenlijk een leugenaar, omdat je geen op feiten gebaseerd bewijs kunt leveren dat iets wat je hebt gepost daadwerkelijk iets heeft gedaan. Dus weerspreek alsjeblieft wat ik heb gepost.Het is geen onzin, en ik heb ook niet geprobeerd te zeggen dat je ongelijk hebt. Ik gebruik deze groep net zoveel als iedereen en de reden dat ik niet veel reageer, zijn mensen zoals jij. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, tenzij je me een leugenaar noemt? We zijn hier allemaal omdat we van de levensstijl houden en van onze voertuigen genieten, of omdat we hulp nodig hebben. Niet om een wedstrijd te houden.