My Jeep Compass Forum banner

Chip wydajności ODB2 Module

18K views 21 replies 6 participants last post by  HelpmeOB1!  
#1 ·
Czy ktoś próbował modułów ODB2 z chipem Stage 1, 2 lub 3? Jeśli tak, to który i jak działały?
 
#3 ·
Chip tuning typu plug-n-play to już relikt przeszłości. Kiedyś inżynierom trudno było sprawić, by silniki były wystarczająco dynamiczne, aby przełączać się między oszczędnością paliwa a osiąganiem maksymalnej mocy, ale dawno już to pokonali, o czym świadczą te wszystkie małe 4-cylindrowe silniki, które generują większą moc szczytową niż silnik V6 z dawnych lat o dwukrotnie większej pojemności skokowej. Nie ma nic, co chip typu plug-in mógłby zrobić dla nowoczesnego silnika w dzisiejszych czasach, poza ewentualnym zwiększeniem doładowania powyżej bezpiecznego poziomu w silniku z turbodoładowaniem.
 
#14 ·
Chip tuning typu plug-n-play to już w zasadzie relikt przeszłości. Kiedyś inżynierom trudno było sprawić, by silniki były wystarczająco dynamiczne, aby przełączać się między oszczędnością paliwa a osiąganiem maksymalnej mocy, ale dawno już to pokonali, o czym świadczą te wszystkie małe 4-cylindrowe silniki, które generują większą moc szczytową niż silnik V6 z dawnych lat o dwukrotnie większej pojemności skokowej. Nie ma nic, co chip typu plug-in mógłby zrobić dla nowoczesnego silnika w dzisiejszych czasach, poza ewentualnym zwiększeniem doładowania powyżej bezpiecznego poziomu w silniku z turbodoładowaniem.
Czy to dotyczy również Jeepa Compass latitude 2.0 L z 2014 roku? Chciałbym trochę więcej przyspieszenia. Jeżdżę dużo po autostradzie.
 
#4 ·
Oni nie działają. HP Tuners to jedyny sposób na prawidłowe strojenie i nie obsługują żadnego z nowych modeli Compass. Ponadto modele 2015+ są zablokowane przez PCM i parametry silnika nie mogą być zmieniane bez odblokowania PCM.
 
#5 ·
Czytałem co najmniej kilka historii sukcesu osób używających HP Tuners do dostrajania TCM, chociaż w Cherokee, ponieważ wiadomo, że TCM nie jest zablokowany jak PCM, przynajmniej w pewnym zakresie lat. Kilka osób, które to zrobiły, to jednak prawdziwi pionierzy i wciąż jest to długi, kosztowny i frustrujący proces, jak się wydaje.

Uważam również, że TCM jest odblokowany, ponieważ Madness autoworks oferuje uniwersalne strojenie skrzyni biegów za ~ $ 500 dla naszych samochodów (nie można wybrać strojenia, to tylko to, co uważają za ulepszenie).
 
#6 ·
Praktycznie nie ma nikogo, kto poprawnie stroi 9-biegowe skrzynie biegów.
Jestem jedną z tych osób, które potrafią to zrobić, ponieważ współpracowałem z HP Tuners, aby być pierwszym Cherokee z 9 biegami, który był rzeczywiście czytelny za pomocą oprogramowania HP Tuners.
Nie ma sensu stroić skrzyni biegów bez strojenia również PCM, ponieważ ustawienia zarządzania momentem obrotowym znajdują się zarówno w PCM, jak i TCM, jeśli zmienisz jedną stronę bez drugiej, efekty i zmiany zostaną unieważnione.
 
#7 ·
A więc to TY jesteś TYM Tylerem? Twoja praca z HP Tuners nad 9-biegową skrzynią biegów jest legendarna, ale nie rozumiem, dlaczego miałbyś jeździć Compass'em 1. generacji, skoro masz Cherokee 🤷‍♂️ 😋

Od dawna mam ten post w zakładkach na dzień, w którym będę miał pieniądze na HP Tuner/kredyty wypalające dziurę w kieszeni: 948TE 9-biegowa skrzynia biegów Aftermarket Programming Thread

Czy na pewno nie ma to sensu? Wydaje się, że PCM zarządzałby tylko szczytową mocą wyjściową momentu obrotowego, podczas gdy TCM kontrolowałby, ile momentu obrotowego można zastosować na poszczególnych biegach przed redukcją lub odcięciem. Madness twierdzi w swoim produkcie do strojenia skrzyni biegów, że może włączyć/odblokować więcej momentu obrotowego na każdym biegu (ale mówią, że nie zmieniają 1. i wstecznego ze względów bezpieczeństwa).

Czy istnieje również jakikolwiek znany proces lub firma, która odblokowuje PCM w tych samochodach jako usługę, o której słyszałeś? Jestem pewien, że ktoś pewnego dnia rozwiąże tę zagadkę.
 
#8 ·
Poszedłem
2008 FDII Patriot
2012 FDII Compass
2016 Cherokee Trailhawk
2014 Grand Cherokee

Ale kupiłem też żonie Cherokee z 2014 roku, kiedy po raz pierwszy się pojawiły ponad 7 lat temu, więc to mój model testowy.

Problem z transmisją jest taki. Ma limity i można je zmienić, aby uzyskać większą wydajność, ale w PCM są również limity, które kontrolują prawie to samo.

Oto przykład.

2014 Cherokee stock PCM i TCM próbujące zrobić brake stand


A teraz Cherokee z 2016 roku robiący to samo, ale zarządzanie momentem obrotowym dostrojone zarówno w PCM, jak i TCM


Powiem wam coś od razu, szaleństwo to oszustwo, mówią, że zmieniają tylko moment obrotowy na innych biegach, tylko nie na 1. i wstecznym.......no cóż, zgadnijcie, w części, na którą patrzą w TCM, 1. bieg jest ograniczony do 295 stóp/lbs (dużo więcej niż kiedykolwiek zrobisz), a pozostałe biegi są na 406 stóp/lbs. Istnieje pewne zarządzanie momentem obrotowym w skrzyni biegów, którego nie należy ruszać, a konkretnie przy zmianie biegów w górę i w dół. Naprawdę trzeba uważać na to, co się zmienia, ponieważ można skończyć z gotowaniem skrzyni biegów.

To, czego szaleństwo nie wie, to to, że w TCM są 3 inne miejsca, które ograniczają moment obrotowy, a w przypadku V6 Cherokee ograniczają moment obrotowy znacznie poniżej wartości szczytowych



Jak widać, wartości są znacznie poniżej szczytowego momentu obrotowego 239 stóp/lbs, ale samo zmienianie tych wartości nic nie dało, musiałem również zmienić wartości w PCM.

Co sprowadza mnie do mojej następnej obserwacji, nie mam programu 2.4 TCM, aby na niego spojrzeć, ponieważ ludzie są zbyt skąpi, aby kupić HP Tuners i wysłać mi swoje pliki, ale załóżmy, że TCM ma identyczne limity na 2.4, jak na V6 cherokee. Nigdy nie uzyskasz momentu obrotowego 199 stóp/lbs z 2.4, więc ta tabela może być bezużyteczna i nie przyniesie żadnych korzyści. Możliwe, że tylko w PCM istnieją ograniczenia momentu obrotowego. Muszę jednak zdobyć kopię PCM lub TCM z Compassa i zobaczyć, jak to wszystko działa.

Na platformie cherokee FCA zrobiło wiele strasznych rzeczy, aby zmniejszyć wydajność silnika i skrzyni biegów, mogę tylko mieć nadzieję, że nie zepsuli platformy Compass i Renegade.
 
#15 ·
Pojechałem
2008 FDII Patriot
2012 FDII Compass
2016 Cherokee Trailhawk
2014 Grand Cherokee

Ale kupiłem też mojej żonie Cherokee z 2014 roku, kiedy po raz pierwszy wyszły ponad 7 lat temu, więc jest moim królikiem doświadczalnym.

Problem ze skrzynią biegów jest taki. Ma limity i można je zmienić, aby uzyskać większą wydajność, ale w PCM są również limity, które kontrolują prawie to samo.

Oto przykład.

2014 Cherokee stock PCM i TCM próbujące zrobić test hamulców



Teraz Cherokee z 2016 roku robiący to samo, ale zarządzanie momentem obrotowym dostrojone zarówno w PCM, jak i TCM



Powiem ci coś w tej chwili, szaleństwo to oszustwo, mówią, że zmieniają tylko moment obrotowy na innych biegach, tylko nie na 1. i wstecznym.......no cóż, zgadnij, w części, na którą patrzą w TCM, 1. bieg jest ograniczony do 295 ft/lbs (o wiele więcej niż kiedykolwiek zrobisz), a pozostałe biegi są na poziomie 406 ft/lbs. Istnieje pewne zarządzanie momentem obrotowym w skrzyni biegów, którego nie należy ruszać, a konkretnie przy zmianie biegów w górę i w dół. Naprawdę trzeba uważać na to, co się zmienia, ponieważ można skończyć gotowaniem skrzyni biegów.

To, czego szaleństwo nie wie, to fakt, że w TCM są jeszcze 3 inne miejsca, które ograniczają moment obrotowy, a w przypadku V6 Cherokee ograniczają moment obrotowy znacznie poniżej wartości szczytowych



Jak widać, wartości są znacznie poniżej szczytowego momentu obrotowego 239 ft/lbs, ale sama zmiana tych wartości nic nie dała, musiałem również zmienić wartości w PCM.

Co sprowadza mnie z powrotem do mojej następnej obserwacji, nie mam programu 2.4 TCM, aby na niego spojrzeć, ponieważ ludzie są zbyt skąpi, aby kupić HP Tuners i wysłać mi swoje pliki, ale załóżmy, że TCM ma identyczne limity na 2.4, jak na V6 cherokee. Nigdy nie osiągniesz momentu obrotowego 199 ft/lbs z 2.4, więc ta tabela może być bezużyteczna i nie przynieść żadnych korzyści. Może być tylko w PCM, że istnieją ograniczenia momentu obrotowego. Muszę jednak zdobyć kopię Compass PCM lub TCM i zobaczyć, jak to wszystko działa.

Na platformie cherokee FCA zrobiło wiele strasznych rzeczy, aby zmniejszyć osiągi silnika i skrzyni biegów, mogę tylko mieć nadzieję, że nie zepsuli platformy Compass i Renegade.
Z którego roku jest Twój Compass? Mam Compass Latitude z 2014 roku. Nie mam pojęcia, co to jest pakiet Latitude, ale mój jeep ma silnik 2.0 litra. Czy chip się opłaca? Jeżdżę sporo po autostradzie i jest dużo nagłych zatrzymań i nagłych przyspieszeń.
 
#9 ·
Czy ktoś próbował któregoś z modułów ODB2 Stage 1,2 lub 3 do chip tuningu? Jeśli tak, to którego i jak działał?
Spróbowałem PLP+ z wyświetlaczem przeziernym i strumieniem danych, kiedy zwiększyłem rozmiar opon, sprawdziłem mpg i spadłem ze średniej 22,5 do 19,5-20. Po instalacji plp moja średnia wynosi 23,4, więc tak, 300 dolarów jest warte zobaczenia realnego zysku 3-4 mpg.
 
#10 ·
So I tried the PLP+ with heads-up display and data stream , when I upsized tires I checked mpg and went from 22.5 average to 19.5-20. After installation of plp my average is consistent 23.4 so yeah 300 bucks is worth it to see a real gain of 3-4 mpg.
Twój PCM jest zablokowany, a port OBD jest zablokowany przed odbieraniem poleceń nadrzędnych, więc nie uzyskano żadnej wydajności silnika
 
#12 ·
Nie musisz tego pożyczać, wiesz dlaczego? Bo wiem, że to nie działa.
Fakty przemawiają przeciwko tobie.

1. Pojazdy FCA z 2015 r. i nowsze PCMy są zablokowane, co oznacza, że nie można zmieniać parametrów silnika.
2. Pojazdy z 2018 r. i nowsze wymagają obejścia modułu zabezpieczeń, aby port OBD mógł wysyłać sygnały w górę w celu zmiany parametrów. Odnieś się jednak do punktu 1, który to uniemożliwia.
3. Dostrajam pojazdy za pomocą HP Tuners, co jest jedynym sposobem, w jaki można dostroić obsługiwane pojazdy FCA. Kompas MP NIE jest obsługiwany przez HP Tuners, więc nie ma możliwości zwiększenia mocy ani zwiększenia wydajności z perspektywy tuningu.

Rozumiem, że musisz uzasadnić wydawanie pieniędzy, podczas gdy w rzeczywistości były to pieniądze zmarnowane, ale aby w ogóle wykazać wymierne korzyści z oszczędności paliwa, musisz przeprowadzić testy na zamkniętym torze, które eliminują jak najwięcej zmiennych. Nie zrobiłeś nic z tego.
 
#16 ·
Masz 2014 i nie jest on obsługiwany przez HP Tuners, więc nie ma opcji strojenia,
 
#17 ·
@HelpmeOB1! Chciałbym, żebyś odpowiedział na moje stwierdzenia (3 z nich) i wyjaśnił, jak Twoim zdaniem działa Twój produkt, po tym jak przedstawiłem fakty, dlaczego tak nie jest.

Na tym forum nie ma miejsca na BS i wprowadzające w błąd informacje.
 
#18 ·
To nie bzdura, ani nie próbowałem powiedzieć, że się mylisz. Korzystam z tej grupy tak samo jak wszyscy inni, a powodem, dla którego nie odpowiadam zbyt często, są ludzie tacy jak ty. Każdy ma prawo do własnego zdania, chyba że nazywasz mnie kłamcą? Wszyscy jesteśmy tutaj, ponieważ kochamy ten styl życia i cieszymy się naszymi pojazdami lub dlatego, że potrzebujemy pomocy. Nie po to, żeby urządzać konkurs w siusianiu.
 
#19 ·
To nie bzdury, ani nie próbowałem powiedzieć, że się mylisz. Używam tej grupy tak samo jak wszyscy inni, a powodem, dla którego nie odpowiadam zbyt często, są tacy ludzie jak ty. Każdy ma prawo do własnego zdania, chyba że nazywasz mnie kłamcą? Wszyscy tu jesteśmy, ponieważ kochamy styl życia i lubimy nasze pojazdy lub potrzebujemy pomocy. Nie po to, żeby urządzać zawody.
Właściwie to nazywam cię kłamcą, ponieważ nie możesz dostarczyć żadnych dowodów opartych na faktach, że cokolwiek, co opublikowałeś, faktycznie coś zrobiło. Proszę więc obalić to, co opublikowałem.

1. Pojazdy FCA 2015+ PCMs są zablokowane, co oznacza, że nie można zmieniać parametrów silnika.
2. Pojazdy 2018+ wymagają obejścia modułu zabezpieczeń, aby port OBD mógł wysyłać sygnały w górę rzeki w celu zmiany parametrów. Odnieś się jednak do nr 1, co uniemożliwia to.
3. Dostrajam pojazdy za pomocą HP Tuners, co jest jedynym sposobem, w jaki można dostroić obsługiwane pojazdy FCA. Compass MP NIE jest obsługiwany przez HP Tuners, więc nie ma możliwości zwiększenia mocy ani zwiększenia wydajności z perspektywy tuningu.

1. Wyjaśnij, jak twój PCM nie jest zablokowany i może wprowadzać zmiany
2. Wyjaśnij, jak zmieniłeś jakiekolwiek parametry bez obejścia modułu zabezpieczeń
3. Wyjaśnij, jak można dostroić nieobsługiwany pojazd.
 
#20 ·
@HelpmeOB1! Nadal czekam na szczegółową odpowiedź
 
#21 ·
#22 ·
Tak, panie super moderatorze. Jak mówiłem, nigdy nie twierdziłem, że coś zmieniam, tylko podłączam. To ty zacząłeś (i nadal udowadniasz to każdemu, kto patrzy na ten post) z tym i owym, wiem więcej niż ty, gówno (Booo). Atrakcja seksualna i/lub stymulacja przez rurę wydechową nie jest fajna, bracie👍🏼. Śmiejemy się z ciebie, a nie z tobą.